V dnešní době inflace a narůstajících cen za energie, bydlení a potraviny se každý snaží ušetřit, jak může. V posledních letech se oblíbenou destinací pro nákupy stalo Polsko s vyhlášeným řetězcem Biedronka, který nabízí produkty za výhodné ceny. Díky velké oblibě obchodů v zahraničí se majitelé řetězce rozhodli rozšířit své pobočky a 5 z nich umístit i mimo Polsko.
Lidé oslavují – Biedronka bude také na Slovensku
Biedronka oznámila postavení svých poboček v několika větších městech na Slovensku. Najdete je ve městech Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Zvolen a Senica. Biedronka se tak stane velkou konkurencí prodejen Lidl, Tesco, Kaufland a Billa, které najdete po celé zemi. Obchodní řetězec slibuje levnější ceny, než jsou na slovenském trhu obvyklé, a těšit se můžete také na polské speciality, které na Slovensku zatím nebyly dostupné. Otázkou ale je, jak ovlivní existence polského obchodu slovenský trh.
Slovenští obchodníci se začínají obávat konkurence a jsou nuceni přehodnotit svou obchodní strategii, včetně výše cen. Biedronka je pro ně tedy konkurencí a strašákem, na druhou stranu může být motivací pro zlepšení služeb slovenských obchodů, které se budou snažit udržet si zákazníky.
Mohou se Slováci skutečně těšit na levnější ceny?
Hlavním lákadlem nákupů v polské Biedronce jsou výrazně nižší ceny než na Slovensku. Proč si ale v Polsku mohou tak nízké ceny dovolit a stále vydělávat? Jednoduše proto, že je polské prostředí pro obchod méně nákladné než to slovenské. Na Slovensku jsou vyšší nájmy, jiné mzdy a naprosto jiná daňová politika.

Když se zamyslíme nad všemi těmito faktory, je pravděpodobné, že ve slovenské Biedronce nenakoupíte tak levně, jako v té polské. Nicméně se stále můžete těšit na nižší ceny, než jaké najdete v ostatních slovenských obchodech. Biedronka je navíc lákadlem díky svým tradičním specialitám, které Slováci vyhledávají, ale ve slovenských obchodech je nenajdou.
Je Biedronka na Slovensku správným krokem?
Záleží na úhlu pohledu. V případě, že obchodní řetězec dokáže zákazníkům zajistit zboží za nižší ceny, než za jaké je prodáváno v jiných slovenských obchodech, má velkou šanci na úspěch. Pokud by se ceny blížily standardním slovenským cenám, je dost pravděpodobné, že Slováci nebudou své nákupní zvyklosti měnit.
Vysoce pravděpodobně v takovém případě budou dále navštěvovat obchody, ve kterých nakupují nyní, s tím, že si občas zajedou na výhodnější nákup do Polska. V každém případě je ale vstup Biedronky na slovenský trh zajímavým oživením, které může pro zákazníky znamenat výhodnější ceny, lepší služby a zajímavější nabídku zboží.